неделя, 8 февруари 2015 г.

Кюфтета с МОРКОВ


Всъщност това не е рецепта, а един от безкрайно многото начини да се приготвят дзверски вкусни кюфтета.
Като стане дума за кюфтета, съм в състояние да експериментирам безкрайно и съм правил кюфтета с какво ли не. Наскоро една кулинарна майсторка - Пеп-4о успя да ме изненада с тиквени семки в тях ...
Правил съм кюфтета с какви ли не съставки - сирена, кашкавали, колбаси и т.н. Е с тиквени семки не бях правил, не ми беше идвало и на ум - за морков ...
Само че Чедото преди няколко дни се изказа отрицателно за морковите и заяви, че не ги понасяло под каквато и да е форма.
Е как е така, ще се пробваме ... 

И така:
Продуктите:
0,5 кг кайма (моята си беше от ситно кълцано от мен месо - телешко и свинско);
едно яйце
любимите подправки - сол, черен пипер, кимион, риган и щипка индийско орехче
и два огромни моркова

Приготвянето:

Е тука няма какво да обяснявам - морковите се обелват и настъргват на най-ситното ренде. ако са много сочни, леко се изцеждат.
Всички продукти се смесват и месят поне 10-а минути. (това е тайната на хубавите кюфтета- хубавото и яко месене).
Оформят се кюфтетата, овалват се в брашно и се пържат.
Предпочитам на по-слаб котлон (примерно на 6-та от 9 степени) и почти равно количество мас и олио с една-две цвърчащи в него скилидки чесън.

Резулататът стана Дзверски трепач

И ако нямах свидетел на приготвянето, нямаше да ми повярват, че това са кюфтета с морков...

Няма коментари:

Публикуване на коментар