вторник, 3 ноември 2015 г.

"Родопска пържола в саханче"

Наистина какво ли не може да се открие в старите тефтери. Този път си разглеждах едно от тефтерчетата с пътни записки - из страната и чужбина. Където и да пътувам, гледам да си записвам това, което ми е харесало или някоя рецепта от заведение и т.н.
Заглавията си ги пиша с червено и това направо ме грабна:
Родопска пържола в саханче - Момчиловград
Опа, а там не съм ходил повече от 10 години и действително е от 2004 год. Явно съм го пробвал в някакво заведение и съм си го записал.

И така - порция за един човек:
Половинката на пилешки гърди (демек една половинката на "пеперудката" гърди) се срязва по дължина, но не до край и се разтваря да стане като голяма пържола. Начуква се леко. Овкусява с ч.п. и се слага с разрязания край в намаслено саханче.
Отгоре се нареждат няколко резенчета (4-5)  кисела краставичка, нарязана по дължина, 2-3 ивички печена червена чушка, няколко резенчета шунка или бекон и обилно поръсена с кашкавал се пече на 200 С за 20-а минути.
Сервира се върху сос бешамел.

Нито е родопска, нито е пържола, но пък като идея ми хареса - за бързо лесно и вкусно поднасяне и затова я преписах - да я споделя.



Няма коментари:

Публикуване на коментар