събота, 12 август 2017 г.

Созополски неволи

 

За Созопол само с любов! Да ама не ...
Както много пъти съм писал, Старият град е любимото ни място за почивка. Правил съм и други публикации за това разкошно място, където наистина можеш да си починеш. Мислех да направя една хубава серия от публикации - открих нова винотека, за която си заслужава да се напише; за няколко нови и интересни заведения и т.н.
Но този път съм бесен. Дори съкратихме престоя си.
Още от пролетта се говореше за поставянето на бариера в Стария град и въвеждане на платен престой. Местните бяха започнали да резервират места и да си ги плащат. Все и да правят едни надувки в цените на нощувките ...
Случайно говорих с един от общинските съветници и той подкрепи идеята на Кмета доста аргументирано.
Само че действителността се оказа този път направо кошмарна.
Пристигнахме в петък на 3-ти надвечер. Бариерата е поставена в самото начало на стръмната улица към Стария град. Толкова неудобно е сложена, че направо е невъзможно да се вземеш билетчето от автомата. Точно в този момент бариерата не работеше - наложи се един Чичо да я отваря със служебната карта, но не успя да ми даде билетче. Обясни, че първите два часа са безплатни, а сетне започва да се плаща. Едвам се добрахме до хотела - автомобил връз автомобил. На бърза ръка стоварихме багажа и тръгнахме да търсим място за колата. Паркинга до Художествената галерия бе затворен с въженце и едно загоряло момче обясни, че таксата е 6 лв, но няма места. Та наобратно към пристанището, където са паркингите...
Първа разправия на бариерата - Къде Ви е билетчето? Ще има глоба. Е, човекът се оказа паметлив и си спомни, че преди 30-а минути ни е пуснал.
Първият паркинг, общински, се оказа, че таксата е 1лв на час, но за денонощие 6 лв, ама няма места.
Следващият е на самото пристанище - Един навъсеняк обясни, че места има, таксата е 2 лв на час, а за 24 часа - 24 лв, тъй като правили "отстъпки".

Другият е точно до "Рибарска среща". Места има. Тарифата е 2 лв на час, но при абонамент за 5 дни е 12 лв/дневно. Поисках такъв абонамент, за да мога да влизам и излизам когато си искам. Нямало проблем. Платих 24 лв и реших, че всичко е ОК. То и тарапаната с автомобили беше голяма.
След три дни като реших да излизам, се оказа, че всъщност са ми направили абонамент за 1 ден (14 лв) и съм дал депозит от 10 лв, с които съм си платил 5 часа престой от следващия ден. Последва кратка разправия, при която ми обясниха, че колегата се бил объркал, но аз нещо не губя, тъй като колата не била вадена  съм щял да платя само по 14 лв на ден, но съм губил депозита. 
Ако съм искал, да плащам по 12 лв, трябвало да направя нов абонамент за нови 5 или 10 дни.
Реших автомобилът да стои там още два дни. Сега съм бесен на себе си, че не си направих труда да отида до него и да го видя.
 След два дни "душата" изглеждаше ей така. Снимката е направена като го преместих на паркинга до Художествената галерия.
Изглед отзад.
Още при тръгването и пущането на чистачките, системата захапа прахоляка и започна да се "души."



Та да свърша с одисеята. Този път Бариерата работеше стриктно- издаде ми билетче. Любезно ми обясниха, че първите 2 часа са безплатни, сетне е по 1 лв на час като за времето от 24,00 до 7,00 е безплатно. Е, май нещо се обърка на излизане - показа, че трябва да платя 20 лв. 
И ударих на голям камък. Плащането става в един автомат за пари, който е метри от бариерата. 
Спираш, слизаш и отиваш да платиш. И тук, да ама не... Машинката не работи с банкноти от 20 лв, а само с такива от 5 и 10 лева. И те трябва да нови, неомачкани поне, за да може да ги глътне. И като имаш по 20 лв, се започва една дето не ти е работа. Опашка от нервеняци, натискане на клаксони, псувни, а ти си търсиш добра душа от тях, която да ти развали 20 лв.
Можех да спра до тук, но има и още:
След прибирането и замиването на колата, цъфна и ей тази красота, която я нямаше преди пътуването.
И разбира се, смяна на филтрите на климатроника. Тях не ги снимах, че ме хвана срам.
Това е накратко...

Няма коментари:

Публикуване на коментар