събота, 23 декември 2017 г.

"Фасулена" майонеза- "бобонеза"


 Признавам си направо заглавието е малко подвеждащо и човек може да си помисли, че става дума за майонеза с фасул (боб), а в действителност става дума за майонеза с водата от варен фасул.
  За майонезите съм изписал доста, както и че обичам да си правя разни експерименти в направата на този изключителен сос.
 За да не дрънкам много, карам по същество:
 Попаднах съвсем случайно на този червен сварен фасул в един магазин и то на цена 0,90 лв за бройка.
 Е, понакупих се малко като "невидял", но пък е много вкусен на салата с разни добавки. 
 От друга страна си е направо бързо спасение в екстрени случаи и т.н.
 Отцедих си фасула, както си му е реда през цедката и в купата остана течността от фасула.
 Замириса ми много ароматно и ми дожаля да я изхвърля. Пък и нямах в какво да я вложа в момента.

 Така ми хрумна да пробвам каква майонеза ще стане от нея, след като съм пробвал с телешки бульон и се е получавало.

Речено, сторено.
Течността бе пресипана в купата на пасатора, излизе почти 180 мл.

Последва слагане на 1 ч.л. дижонска горчица, 1/2 ч.л. млян черен пипер, 1с.л. лимонов сок.

Пасатора на дъното и като започна да разбива на тънка струйка се налива олио до хубавото сгъстяване.


 "Глътна" малко повече от 600 мл олио и се получи като количество малко повече от 800 мл майонеза - един компотен буркан с винтова капачка и една купичка.
 Следва кратък престой в хладилника- поне час.
 Невероятен вкус след изстудяването.
По нищо не се усеща вкусът на фасула и ако не обясниш, трудно ще се различи от другата майонеза. Само че е много лека и цветът е леко розов - все пак фасулът бе червен. Сигурен съм, че с другия (белия или жълтия) цветът няма да се отличава от обичайната майонеза.
 Гарантирам, Дзверски е вкусна и значително по-трайна от тази с яйца или прясно мляко.
Заслужава си направията и съм сигурен, че ще прави редовно.

Няма коментари:

Публикуване на коментар